Datos personales

Mi foto
Diplomada en Turismo y Máster en Comunicación y Marketing, con más de 10 años de experiencia en el sector de la moda y los Recursos Humanos. EVENTING nace de la ilusión y la experiencia entre estos dos mundos, consiguiendo así un sello de garantía y calidad.

miércoles, 20 de junio de 2012

Afra Culubret, de model a empresària

Afra Culubret és la gerent d’Eventing, una empresa jove i dinàmica, dirigida per una professional experimentada en el món de la imatge, la moda i les Relacions Públiques. El màxim potencial és l’especialització, el seu equip humà, tècnic, qualificat, que l’avalen més de 10 anys d’experiència amb una atenció al client seriosa les 24 hores, els 365 dies de l’any.

Com recordes els teus inicis al món de la moda?
Quan jo vaig començar en el món de la moda tenia uns 17, 18 anys. Vaig co mençar aquí Girona, però tenia clar que si volia fer alguna cosa” m’havia de moure a Barcelona i així ho vaig fer. Va ser una de les etapes més importants de la meva vida, creixes ràpid i aprens a moure’t sola per un món molt competitiu.

En quins esdeveniments de més renom has participat?
En quant a model de passarel·la es va complir el meu somni desfilant dos anys seguits a la “Passarel·la Gaudi”. He desfilat per Andrea Morros, per Custo en els seus inicis, per “Jovenes diseñadores”, entre d’altres. Vaig fer espots publici taris, n’hi va haver uns quants (Tesoro Público, Terra...) i en editorials vaig aparèixer en la que tenia més renom, va ser una de la revista Woman.

T’han exigit molt en el món de la moda?
Com era el teu dia a dia? El món de la moda és molt exigent. La imatge és molt important i has d’estar impecable en tot moment. La vida d’una model és dura, i més quan t’esperen 7 o 8 càstings diaris. Aquesta professió és molt curta, i s’ha d’aprofitar al màxim en tots els sentits, fins i tot a nivell d’experiència. Hi ha mesos que treballes molt i d’altres que no, així que has d’aprendre a administrar-te. Vaig tenir l’oportunitat d’anar al Japó, però era molt arriscat i em vaig quedar. És important deixar-te assessorar per un bon agent i no per persones que prometen molt i donen molt poc.

Quina experiència has acumulat, amb què et quedes d’aquesta etapa de la vida?
He tingut la sort de viatjar molt com a model, cosa que m’ha portat a aprendre a mourem i a saber utilitzar el cap. És important saber què vols i qui tens al costat. A treballar fort i tractar amb moltes persones diferents al llarg del dia, essent conscient sempre de qui són realment els que miren per tu. Em quedo amb tots els moments bons que vaig passar, que van ser molts, i amb les persones que a dia d’avui encara formen part de les meves amistats.

Quan decideixes convertir-te en empresària?
Vaig compaginar la meva feina de model amb la Diplomatura de Turisme. Així que també treballava d’hostessa quan podia. Un cop acabada la Diplomatura vaig decidir veure el món de les hostesses des de l’altra perspectiva i se’m va donar l’oportunitat d’entrar a treballar en una agència d’hostesses com a executiva de comptes. Sempre he estat una persona ambiciosa i no m’agrada estancar-me, així que quan he pogut, he posat agència pròpia.

Quina és la demanda avui amb accions de Relacions Públiques?
És innegable que la demanda amb la crisis ha baixat. Tot i així les empreses són conscients de la importància de les hostesses, models i RRPP a l’hora de donar imatge o potenciar les vendes o el negoci, una feina ben feta sempre dóna bons resultats.

Quina és la feina de les hostesses? Com se les forma segons les necessitats de cada esdeveniment?
A la nostra agència tenim personal per tot tipus d’esdeveniments, des d’hostesses, models i Relacions Públiques fins a ballarins, personal per a performance... cada acte o esdeveniment és diferent i segons la feina a realitzar es busca el perfil més adequat. No és el mateix un acte on es demana una hostessa d’alta imatge on la seva funció és aportar la millor imatge per l’empresa o el producte, que un congrés on es demana algú amb coneixements de protocol. S’ha d’escoltar al client i veure les seves necessitats.

I en publicitat, en què ha participat l’empresa?
Actualment estem creant una imatge corporativa nova, pagina web, per aconseguir ser més presents a tot arreu. D’altra banda col·laborem amb una empresa de Networking (6 grados) que dóna l’oportunitat de crear oportunitats de negoci.

Com s’ha adaptat el món de la imatge, la moda i la comunicació al moment actual?
Realitzem pressupostos personalitzats en funció de cada client. A part, és important no quedar-se estancat a l’oficina, és moment de moure’t. Tant és així que sempre que és possible s’intenta estar present a l’acte. Aposto per una estructura horitzontal i no piramidal com hi havia anys enrere. Treballar mà a mà amb l’hostessa et permet saber en tot moment qui tens treballant per tu.

Quins són els projectes de futur immediat?
Seguir treballant com fins ara. Estimo aquesta feina i mentre sigui així seguiré en aquest món. També segueixo formant-me, estic estudiant Psicologia a la UOC. Ser empresari no és fàcil, cal saber allà on vas, però tenir sempre present d’allà on vens.

Sandra Florenza, periodista

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada